RAF! vs. iBoH 3:2 [OA]

20.05.2013 21:16

Sestava: Pacho, Ghost, Luky, Roman

Mapy: HP Raid, SD Express, CTF Standoff, HP Slums, SD Meltdown

A je to tady! Po skupinové fázi a playoff jsme se bez jediné prohry dostali až do finále 4v4 BO2 turnaje na webu OnlineArena.cz, kde na nás čekal soupeř - klan iBoH, o jehož kvalitách nás přesvědčil již ve skupinové fázi, kde dokázal porazit i klan jako eP!G, který byl velkým aspirantem na celkového vítěze a prošel pouze s jedinou prohoru až do vysněného finále. Nikdy jsme s nimi nehráli a tak jsem ani zdaleka nevěděli co můžeme od tohoto klanu, který se zformoval jen pár týdnů před startem turnaje, očekávat. Nepodcenili jsme přípravu, ale ani protihráče a tak se určitě bylo na co dívat! 

 

HP Raid [174:214] 

Vyrovnaná mapa, bohužel jsme však nebyli dostatečně rozehřátí a náš aim lehce pokulhával za soupeřem. Stačila lehká nervozita a soupeř převzal hru do své režie. Ztráty spawnů, malý tlak na HP a neudržení garáže nás stálo spoustu bodů, což se ukázalo jako zdroj naší prohry. Začátek nic moc, ale to nic neznamenalo!

 

SD Express [6:3]

Druhá mapa a s ním i náš nejoblíbenější a nejzvladatelnější mód - Search and Destroy. Tady jsme si dost věřili a pokud bychom tuhle mapu nezvládli, nevím zda bychom měli ještě dost sil na obrat. Ze začátku velice vyrovnaná hra, ale nakonec se nám podařilo získat 2 roundy, což rozhodovalo. Bohužel začala leaderovi iBoHu petrnavratilovi blbnout PS3 a tak dohrával jeho klan pouze ve 3 hráčích. I tak sice ještě pozlobili, ale vedení jsme si již vzít nenechali a tak jsme srovnali na 1:1 na mapy.

 

CTF Standoff [6:0]

Takhle domniantní hru na CTF v našem podání jsem ještě neviděl. Snad pomohla naše nová taktika a zaměření se zejména na zlepšení v tomto módu, nebo nám zrovna sedla mapa. Buď tak či onak, soupeřovi jsme uštědřili pořádný výprask a to se nezmahli ani na jedinou vlajku. Krásná týmová hra a hned jsme se ujali vedení 2:1 na mapy, což nám dávalo výhodu match pointu. Ale...

 

HP Slums [204:208]

Bylo vidět, že soupeř si věří zejména na HP, což také dokazoval každou chvíli. Nedokázali jsme udržet ani jedne HP až do konce a soupeř nás pěkně proškolil na 2 nejdůležitějších HP - garáži a ten před ním. Nikdy jsme nedokázali udržet spawny a soupeř si s námi dělal co chtěl. Nakonec jsme se však vzchopili a dokázali stáhnout náskok soupeře pouze na 20 bodů, kdy do konce zbývalo pouze 20 vteřin! Bohužel v posledních vteřinách stihl soupeř HP contestovat a tak ve velice těsném finiši srovnal stav 2:2 na mapy. Šlo se na poslední mapu...

 

SD Meltdown [6:5]

Bohužel se stalo to, co jsme nechtěli a hlavně s čím nikdo ani nepočítal. Muselo se rozhodnout až na poslední mapě v módu Search and Destroy. Nejhorší je, že nervy vám začnou pracovat na plné otáčky a často tak rozhoduje spíše psychické rozpoložení než lepší taktika. Bral se round za roundem, vše bylo vypjaté až do posledního okamžiku. Soupeřovi se dařili útoky na A plant, nám zase na B plant, až do zásadního momentu, kdy nám soupeř dokázal prolomit obranu a dostal svůj klan jen na dosah vítězství - 4:5 na roundy! Naštěstí jsme jim to vrátili stejným způsobem a tak jsme se dostali do nejvypjatějšího okamžiku celého zápasu, teď nebo nikdy! V náš prospěch hrála obrana a hlavně se nám podařil vystihnout útok soupeře. Luky a Roman dokázali zabít hned ze začátku 2 soupeře, bohužel zase soupeř dokázal úder vrátit, bohužel i za cenu dalšího hráče - 2v1. Nervy na dranc... Roman v posledních vteřinkách spozoroval soupeře na A plantu a naši výhodu dokázal využít. Vyhráli jsme tedy 6:5 na roundy a celkově 3:2 na mapy. Nervozita z nás spadla jako kámen a mohlo se jít slavit!

 

Abych tedy shrnul tento finálový zápas... Soupeř nám svou hrou dokázal, že se může řadit po bok těm nejlepším klanům a zejména hrou na obou HP ukázal, že když máte chuť a motivaci vyhrávat, dokážete neskutečné věci. Děkuji tedy klanu iBoH za krásnou hru a doufám, že se znovu potkéme v dalším turnaji, protože nám máte co vracet.rčitě nemůžeme být s předvedenou hrou spokojeni, protože nás soupeř trápi víc než je zdrávo a stačila sebemenší chybička a výhra by připadla na stranu iBoH. Změny budeme muset provést hlavně v HP, neboť zbytečné ztráty bodů na námi obsazených stanovištích, kdy soupeř lehce dokáže přetočit spawny, nás často stojí výhru. Pokud se znovu podíváte na záznam, tak si jistě všimnete často špatně použitých scorestreaků - buď si dáme teamkill a nebo vůbec nikoho nezabijeme, spíš si ještě uškodíme. Je potřeba používat SS s rozvahou a využívat je jen v zásadních momentech. Dalším problémem a myslím si že také největším, byly prohrané souboje 1v1. Na tomhle je postavena celá hra - pokud nedokážeme soupeře zabíjet, težko se nám pak dostává na HP. Asi si budeme muset více zahrát nějaké ty "vyndavačky", než jen SD v publicu, kde stejně nestojí za nic. Myslím si že League Play je nejlepším místem na trénování, ale to se ještě dohodneme. Spokojení tedy můžeme být pouze s CTF a oběma SD, kde jsme ukázali naší sílu a soupeře do ničeho nepustili.

Takže souboje 1v1 a upravení taktiky na HP by měli být základní body pro zlepšení náší hry. Doufám, že jste si z toho zápasu každý něco odnesl a příště zase uvidím naší nezastavitelnou hru, na jakou jsme zvyklí! Děkuji všem hráčům za přístup k zápasům a do příštího turnaje jdeme obhájit zlato :)  

Záznam zápasu: link